Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  بلوك سيماني بلوك سيماني

بلوک سبک هبلکس سیپورکس

بلوك سيماني


بلوك سيماني

بلوك هاي سيماني يا بلوك سنتي از اصلي‌ ترين و قديمي ترين بلوك ها در صنعت ساخت و ساز محسوب مي‌شوند. اين بلوك ها در اندازه و ابعاد مختلف و كاربردهاي متنوعي موجود هستند. مهندسين ساختمان با توجه به نقشه ساختمان و اين كه آن ساختمان در كدام منطقه و در چه شرايط آب و هوايي قرار گرفته نسبت به انتخاب بهترين بلوك اقدام مي‌ كنند. در اين مقاله به طور كامل در مورد بلوك سيماني و مزايا و معايب اين بلوك ها و هر آنچه مربوط به اين بلوك هاي ساختماني مي شود را توضيح مي دهيم.

انواع بلوك سيماني

بلوك هاي ساختمان با توجه به جرم آن ها در سه نوع بلوك سبك، سنگين و نيمه سبك تقسيم بندي مي شود.

ابعاد بلوك سيماني (اندازه بلوك سيماني)

اندازه بلوك سيماني مانند ساير بلوك ها متفاوت است. استاندارد بلوك سيماني و مصالح ساختماني ايران به شماره ISIRI 70-1 بيان مي كند كه بلوك‌ هاي توخالي ديواري بايد در اندازه‌ هاي 40×30×20 ، 40×20×20 و 40×10×20 سانتي متر ساخته شوند. در اين استاندارد آمده است كه جمع طول قطعات توپر بايد بيش از كل طول در همان جهت باشد و سطح بخش‌ هاي پر بيش از 50 درصد سطح كل بلوك در جهت عمود بر بار وارده را در بر گيرد.

در اين استاندارد ضخامت حداقل جداره‌ ها و پوسته خارجي بلوك‌ ها براي بلوك‌ هاي كوچك 3 سانتي متر و براي بلوك‌ هاي متوسط و بزرگ 4 سانتي متر تعيين شده است. در ادامه به طور كلي به ابعاد بلوك سيماني اشاره شده است. لازم به ذكر است كه شركت سازه سبك آرسام، بلوك سيماني ارائه نمي دهد و فقط بلوك سبك aac براي فروش دارد و اين مقاله صرفا براي آگاهي به مشتريان است.

پيشنهاد ويژه: بلوك هبلكس

قيمت بلوك سيماني

قيمت بلوك سيماني cement block مانند قيمت بلوك سبك يكي از سوالاتي است كه اكثر خريداران حين خريد مي پرسند. در واقع بايد بگوييم كه قيمت به عوامل مختلفي از جمله ابعاد و سايز بلوك، تعداد جداره بلوك (بلوك سيماني دو جداره، سه جداره و …) و ملات مرتبط با آن بستگي دارد. در حالت كلي قيمت اين بلوك به تنهايي بدون ملات و هزينه هاي جانبي آن ارزان است. براي افرادي كه تمايل دارند كه فقط با كمترين هزينه ساخت و ساز پروژه خود را انجام دهند، گزينه مناسبي مي باشد.

خيلي از افراد گمان مي كنند كه قيمت اين بلوك نسبت به بلوك سبك ارزان تر است ولي اگر كمي دقت كنند و تمام هزينه ها را محاسبه كنند، متوجه خواهند شد كه هزينه نهايي ساخت با بلوك سبك سيپوركس يا هبلكس در مواردي حتي كمتر از هزينه بلوك سيماني مي شود. زيرا هزينه هاي جانبي از جمله ملات ماسه سيمان، هزينه كارگران براي حمل بار و … با استفاده از بلوك هاي aac كاهش مي يابد.

بيشتر بدانيد: بلوك سبك

منبع: siporex.ir


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/12/8 ساعت: ۱۱ توسط:heblex-siporex :

بلوك سيماني و مزايا و معايب آن چيست ؟

بلوك سيماني

بلوك سيماني از اصلي‌ ترين بلوك ها در صنعت ساخت و ساز محسوب مي‌شوند. اين بلوك ها در اندازه و ابعاد مختلف و كاربردهاي متنوعي موجود هستند. مهندسين ساختمان با توجه به نقشه ساختمان و اين كه آن ساختمان در كدام منطقه و شرايط آب و هوايي قرار گرفته نسبت به انتخاب بهترين بلوك اقدام مي‌ كنند. 

مزايا و معايب بلوك سيماني سبك

بلوك هاي سنتي مانند ساير بلوك ها داراي يك سري خصوصيات و ويژگي هايي است كه در واقع هر يك داراي مزايا و معايبي هستند. در ادامه با اصلي ترين اين موارد آشنا مي شويم.

مزاياي بلوك سيماني

از مزاياي بلوك هاي سيماني در ساختمان‌ سازي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

در دسترس بودن
اجراي ساده


معايب بلوك سيماني


از معايب بلوك‌ هاي سيماني (معايب ساخت خانه با بلوك سيماني) مي توان به موارد زير اشاره كرد:

دوام كم در مقابل رطوبت
ضايعات زياد در زمان حمل و نقل و ساخت ديوارها يا سقف‌ ها
استحكام كم در ارتفاع بالاي 3 متر

ابعاد بلوك سيماني

اندازه بلوك سيماني مانند ساير بلوك ها متفاوت است. استاندارد بلوك سيماني و مصالح ساختماني ايران به شماره ISIRI 70-1 بيان مي كند كه بلوك‌ هاي توخالي ديواري بايد در اندازه‌ هاي 40×30×20 ، 40×20×20 و 40×10×20 سانتي متر ساخته شوند. در اين استاندارد آمده است كه جمع طول قطعات توپر بايد بيش از كل طول در همان جهت باشد و سطح بخش‌ هاي پر بيش از 50 درصد سطح كل بلوك در جهت عمود بر بار وارده را در بر گيرد. در اين استاندارد ضخامت حداقل جداره‌ ها و پوسته خارجي بلوك‌ ها براي بلوك‌ هاي كوچك 3 سانتي متر و براي بلوك‌ هاي متوسط و بزرگ 4 سانتي متر تعيين شده است. در ادامه به طور كلي به ابعاد بلوك سيماني اشاره شده است. لازم به ذكر است كه شركت سازه سبك آرسام، بلوك سيماني ارائه نمي دهد و فقط بلوك سبك aac براي فروش دارد و اين مقاله صرفا براي آگاهي به مشتريان است.

قيمت بلوك سيماني

قيمت بلوك سيماني مانند قيمت بلوك سبك يكي از سوالاتي است كه اكثر خريداران حين خريد مي پرسند. در واقع بايد بگوييم كه قيمت به عوامل مختلفي از جمله ابعاد و سايز بلوك، تعداد آن و ملات مرتبط با آن بستگي دارد. در حالت كلي قيمت اين بلوك به تنهايي بدون ملات و هزينه هاي جانبي آن ارزان است. براي افرادي كه تمايل دارند كه فقط با كمترين هزينه ساخت و ساز پروژه خود را انجام دهند، گزينه مناسبي مي باشد. خيلي از افراد گمان مي كنند كه قيمت اين بلوك نسبت به بلوك سبك ارزان تر است ولي اگر كمي دقت كنند و تمام هزينه ها را محاسبه كنند، متوجه خواهند شد كه هزينه نهايي ساخت با بلوك سبك سيپوركس يا هبلكس در مواردي حتي كمتر از هزينه بلوك سيماني مي شود. زيرا هزينه هاي جانبي از جمله ملات ماسه سيمان، هزينه كارگران براي حمل بار و … با استفاده از بلوك هاي aac كاهش مي يابد.

منبع: siporex.ir


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/11/28 ساعت: ۱۱ توسط:heblex-siporex :

مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك سيپوركس


بلوك‌هاي ساختماني محصولاتي مي‌باشند كه بدون آن‌ها عملاً روند ساخت ساختمان غيرممكن مي‌شود. در دنياي امروز، انواع گوناگون و متفاوتي از بلوك‌هاي سيماني وجود دارند كه هر كدام از آن‌ها داراي ويژگي‌هاي خاص و منحصر به‌ فردي مي‌باشند. دو مورد از پرطرف‌دارترين انواع بلوك‌هاي ساختماني، شامل بلوك سيماني و بلوك هبلكس مي‌شود. ما در ادامه اين مقاله قصد داريم براي شما به مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بپردازيم و براي شما بگوييم كه از ميان اين دو محصول، بهتر است كداميك را براي ساخت‌ سازه مد نظرتان انتخاب كنيد.

هر كدام از اين بلوك‌ها مزايا و معايب خاص خودشان را دارند. اين شما هستيد كه بايد با توجه به ويژگي‌هاي سازه‌ مدنظر خود، انتخاب مي‌كنيد كه در نهايت كدام يك از آن‌ها براي شما گزينه‌اي كاربردي‌تر و مناسب‌تر مي‌باشد. اجازه دهيد بيشتر در رابطه با مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بدانيم، تا بتوانيم تصميم خود براي استفاده از يكي از اين محصولات را نهايي كنيم.

بلوك سيماني

قبل ‌از مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، اجازه دهيد براي شما به بررسي ماهيت و ويژگي‌هاي بلوك سيماني بپردازيم. بلوك سيماني همان‌ طور كه از نام آن پيداست، قطعه‌اي پيش‌ ساخته مي‌باشد كه معمولاً از جنس بتن است. اين بلوك‌ها از تركيب موادي مانند سيمان، آب، انواع سبك دانه‌ها، شن ريزدانه، ماسه و … توليد مي‌شوند. انواع متفاوت بلوك‌هاي سيماني يكي از محصولات كاربردي هستند كه به واسطه ويژگي‌هايشان در زمينه‌هاي گوناگون و متنوعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند‌. در حال ‌حاضر، بلوك سيماني جزو آن دسته از محصولاتي است كه در دسته‌بندي‌هاي گوناگوني توليد و وارد بازار مي‌شود. اين شما هستيد كه مي‌توانيد با توجه به سليقه و خواست خود، به سراغ محصولي برويد كه مي‌تواند براي شما كاربردي و مناسب باشد.

بلوك هبلكس

بعد از صحبت در رابطه با ويژگي‌هاي بلوك سيماني، حال اجازه دهيد براي شما كمي نيز در رابطه با بلوك هبلكس صحبت كنيم. بلوك سبك هبلكس محصولي مي‌باشد كه با عمليات تخلخل بتن با استفاده از هوا ساخته‌ شده است. اين بلوك‌ سبك مقاومت بسيار بالايي دارند و به واسطه همين مقاومتشان، در زمينه‌هاي گوناگوني مورد استفاده قرار مي‌گيرند. فاكتورهايي مانند وزن پايين، دوام بالا، عايق بودن، جذب پايين آب و … جزو آن دسته از فاكتورهايي هستند كه باعث شده‌اند در دنياي امروز بلوك هبلكس به ‌عنوان يكي از پرطرف‌دارترين بلوك‌هاي ساختماني شناخته شود. موارد اوليه استفاده شده در روند ساخت اين محصولات، باعث شده اين بلوك‌ها، نقطه ذوب بالايي داشته باشد و در برابر آتش‌سوزي از خودشان ضعف نشان ندهند. به اين نكته توجه داشته باشيد كه در دنياي امروز، بلوك هبلكس يكي از بهترين و هوشمندانه‌ترين انتخاب‌ها براي ساخت ‌و ساز مي‌باشد زيرا در كنار سبك بودن، دوام بسيار خوبي دارد و مي‌تواند به شما كمك كند تا سازه‌اي مستحكم و عايق داشته باشيد.

 

مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس

بعد از معرفي هر كدام از انواع متفاوت بلوك‌هاي سيماني و هبلكس، اجازه دهيد براي شما به مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بپردازيم. شناخت تفاوت‌هاي اين بلوك‌ها به شما كمك خواهد كرد تا  بهترين انتخاب را براي رسيدن به هدفتان داشته باشيد. مهم نيست كه شما مي‌خواهيد براي ساخت چه نوع سازه‌اي از بلوك‌هاي موجود بهره ببريد، سعي كنيد كه قبل ‌از خريد اين محصولات، در رابطه با هركدام از آن‌ها تحقيقات لازم را بعمل بياوريد تا در ادامه بتوانيد بهترين و باكيفيت‌ترين بلوك‌ها را تهيه كنيد. طبق آمارها، در حال‌ حاضر هم بلوك‌هاي سيماني استفاده گسترده‌تري دارند و هم بلوك‌هاي هبلكس هنگام ساخت و ساز مورد توجه قرار مي‌گيرند. قاعدتاً ويژگي‌هاي خاص اين محصولات باعث شده تا انواع متفاوت اين بلوك‌ها در زمينه‌هاي گوناگون ساخت‌ و ساز استفاده گسترده‌اي داشته باشند.

اين شما هستيد كه مي‌توانيد با بررسي ويژگي‌هاي هر كدام از اين محصولات و مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، بهترين گزينه را انتخاب كنيد تا بتوانيد علاوه ‌بر كم كردن هزينه‌هاي خود، سازه را تا آن‌جا كه ميتوانيد مستحكم‌ كنيد. بياييد با هم فاكتورهاي مهمي را بررسي كنيم كه مي‌توانند به شما كمك كنند راحت‌تر به مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بپردازيد و متوجه شويد كه از ميان اين محصولات، كداميك براي شما كاربردي تر است.

بيشتر بدانيد: مزايا و معايب بلوك هبلكس

 

سرعت اجراي كار
يكي از مهم‌ترين فاكتورهايي كه مي‌تواند در روند مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس به شما كمك كند، سرعت اجرا مي‌باشد. در دنياي امروز، سرعت ساخت ‌و ساز براي بسياري از ما اهميت زيادي دارد. بنابراين محصولي كه مي‌تواند به ما كمك كند در سريع‌ترين زمان ممكن سازه مدنظر را به انتها برسانيم، محصول كاربردي‌تري است. به‌ طور كلي به واسطه سبك بودن، بلوك‌هاي هبلكس در مقايسه با بلوك‌هاي سيماني راحت‌تر حمل مي‌شوند و همچنين روند جاي‌گذاري و چينش آن‌ها نيز سريع‌تر خواهد بود. در صورتي‌ كه شما به‌ جاي ملات از چسب هاي مخصوص بلوك‌هاي هبلكس بهره ببريد، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه در مقايسه با بلوك سيماني، در مدت زمان كمتري ساخت سازه مد نظرتان به انتها خواهد رسيد.

وزن بلوك
از ديگر فاكتورهاي مهم هنگام مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، ما مي‌توانيم به وزن محصول اشاره كنيم. قاعدتاً بايد تا اين ‌جاي محتوا متوجه شده باشيد كه بلوك هبلكس در مقايسه با بلوك سيماني، وزني بسيار سبك‌تر دارد. پس اگر وزن سبك محصول براي شما مهم‌ مي‌باشد، مطمئن باشيد كه عاقلانه‌ترين انتخاب بلوك‌ هبلكس مي‌باشد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه هرچه وزن بلوك‌هاي مورد نظر سبك‌تر باشند، از لحاظ معماري سازه شما مستحكم‌تر و همچنين در برابر زلزله مقاوم‌تر خواهد بود‌. پس با استفاده از بلوك هبلكس، شما امكان اين را داريد كه در كنار بالا بردن سرعت ساخت و همچنين سهولت در روند جابه‌جايي بلوك‌ها، استحكام سازه خودتان را نيز تا حد بسيار زيادي بالا ببر بريد.

جذب آب
در روند مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، بهتر است كه براي شما ميزان جذب آب اين بلوك‌ها را مورد بررسي قرار دهيم. طبق اطلاعات موجود، بلوك‌هاي هبلكس بسيار كم‌تر از بلوك‌هاي سيماني آب جذب خودشان مي‌كنند و همين موضوع مي‌تواند به شما كمك كند تا با خيال راحت‌تري سازه خودتان را بسازيد و از آن بهره ببريد. در كنار ميزان جذب آب پايين بلوك‌هاي هبلكس، اين بلوك‌ها در سريع‌ترين زمان ممكن خشك مي‌شوند و همين موضوع مي‌تواند به شما كمك كند تا سريع‌تر روند ساخت ‌و ساز را پيش ببريد.

ملات مصرفي
بلوك‌هاي هبلكس و بلوك‌هاي سيماني از نظر ملات مصرفي نيز با يكديگر تفاوت دارند. به واسطه اندازه بزرگ‌تر، بلوك هاي هبلكس به ميزان ملات كمتري نياز دارند اما بلوك‌هاي سيماني، اين ‌گونه نيستند. شما امكان اين را داريد كه بلوك‌هاي هبلكس را در اندازه مدنظر خودتان سفارش دهيد تا بتوانيد با سفارش اندازه‌هاي بزرگ‌تر، ميزان ملات مصرفي را كاهش دهيد.

مقاومت فشاري
فاكتور مهم و حياتي ديگري كه براي مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس بايد مورد بررسي قرار بگيرد، مقاومت فشاري مي‌باشد. به ‌طور كلي، طبق آزمايشات انجام‌ شده، بلوك هبلكس حدود 3.5 نيوتن بر ميلي‌مترمربع و بلوك سيماني حدود 8 نيوتن بر ميلي‌مترمربع مقاومت فشاري دارد. طبق اين آمارها، مشخص مي‌شود كه بلوك هبلكس وزن سازه را كم‌تر مي‌كند و همين موضوع باعث مي‌شود تا هنگام زلزله سازه‌اي كه با اين بلوك ساخته‌ شده مقاومت بيشتري در مقايسه با سازه‌اي داشته باشد كه با بلوك سيماني ساخته شده ‌است.

عايق بودن
عايق بودن سازه‌هاي ساخته‌ شده در دنياي امروز از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. دقيقاً به‌ همين دليل است كه مهندسان، تلاش مي‌كنند تا با استفاده از بلوك‌هاي عايق، تا آن ‌جا كه مي‌توانند سازه‌ها را در برابر فاكتورهاي محيطي عايق كنند. چه در برابر حرارت و چه در برابر صدا، بلوك‌هاي هبلكس در مقايسه با بلوك‌هاي سيماني مقاومت بيشتري دارند. پس در مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس از نظر عايق بودن، اين بلوك هبلكس مي‌باشد كه رتبه اول را به خودش اختصاص مي‌دهد.

بلوك سيماني ارزان‌تر است يا بلوك هبلكس

هنگام مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس، يكي از مهم‌ترين نكاتي كه ذهن شما را به خودش درگير مي‌كند، قيمت اين محصول مي‌باشد. طبق اطلاعات موجود، شما براي تهيه بلوك هبلكس بايد حدود سه برابر بلوك سيماني هزينه كنيد؛ اما نبايد زاويه‌ي ديد خودتان را روي قيمت اين محصول نگه داريد. به‌ طور كلي به واسطه وزن سبك و اندازه‌ي بزرگ‌تر به نسبت بلوك‌ سيماني، شما مي‌توانيد با بلوك هبلكس در مدت زمان سريع‌تر و با نيروي كار كمتري سازه‌ي مدنظر خود را بسازيد. علاوه‌ بر اين موضوع، نتيجه كار نيز در انتها كيفيتي بالاتري خواهد داشت. پس به ‌طور كلي، شايد شما نياز داشته باشيد براي خريد بلوك هبلكس هزينه بيشتري در مقايسه با بلوك سيماني بپردازيد، اما در ادامه مطمئن خواهيد بود كه سازه مدنظر شما از كيفيت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

قيمت بلوك هبلكس

حال كه شما در رابطه با مقايسه بلوك سيماني با بلوك سبك هبلكس اطلاعاتي كسب كرديد، شايد تصميم خود را براي خريد بلوك هبلكس نهايي كرده باشيد. در اين شرايط دانستن هزينه‌اي كه بايد براي خريد اين محصول بپردازيد، مهم مي‌باشد. به‌ طور كلي، انواع اين بلوك‌ها در اندازه هاي متفاوتي توليد مي‌شوند و همين موضوع باعث شده تا هزينه‌هاي مورد نياز شما براي خريد اين محصولات متغير باشد. شما مي‌توانيد با مراجعه به سايت سيپوركس و بخش فروش اين سايت، متوجه شويد كه اين بلوك‌ها با چه قيمتي به بازار عرضه مي‌شوند.

منبع: اخبار اقتصادي


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/10/3 ساعت: ۰۹ توسط:heblex-siporex :